Siirry suoraan sisältöön
- Oltava oppimiseen vaikuttaville mahdollisimman helppokäyttöinen ja auttaa kaikkia
- Tokapeli/ComprehensionGame (TP/CG) helppo ja työtä opastava opettajille
- Vähentää opettajan työkuormaa ja saatava opettaja näkemään tämä
- Oltava kaikissa tapauksissa myös oppijalle helppo
- esim. Ekapeli lapsille niin helppo, etteivät tarvitse apua pelaamisen aloittamiseen
- Mahdollisimman pelillistetty, menettämättä fokustaan, auttamaan kiinnostuksen ylläpitoa
- Vietävä mahdollisimman yksinkertaisesti maaliinsa keskittyen
- Ekapelin aukaistava äänteiden erottelu- ja kirjaimiin yhdistelyvalmius
- Tokapeli löytämään työmuistiin sopivat ydinasiat, tiedon integrointia varten
- Autettava mahdollisimman monia
- Mieluusti kaikkia maailman lapsia, jonka takia oltava kieli- ja ikäriippumaton
- toimittava myös internetistä irrotettuna ja halvoissakin kännyköissä
- Opastettava täsmälleen ohjeen mukaiseen käyttöön
- Molempien pelien täsmälleen oikea käyttö välttämätön vaikuttavuuden takaamiseen
- esim. Ekapelin käyttö preventiivistä, koulun alkaessa, 10-20 kerrallaan, kerran/pv
- Mahdollisuuksien mukaan tallennettava tulosta tutkimuskäyttöön sopivassa muodossa
- Sovellettava oppimisteorian näyttämiä faktoja
- esim. Ekapeli, puhutun ja kirjoitetun yhteyden opettamista, assosiaatio-oppimista
- Tokapelin otettava huomioon työmuistin rajoitukset
- Vaikuttavuus näytettävä empiirisesti ennen käyttöön jakelua kaikkialla missä tarvitaan
- Tarjottava juuri oikeaan aikaan ja tavalla
- Ekapeli preventiivisesti koulun alkaessa, kunnes sujuva peruslukutaito on hallussa
- Tokapeli kun peruslukutaito sujuvaa, 2.lk:lta PISA-ikään, läksyjen lukuun yhdistettynä
Saattaisit myös pitää